FM Joy IV, fodervärdsträff nr 3

Vilken underbar helg jag har haft och sitter bara här och känner mig så satans go och glad! 
 
Fredagen har jag ju redan summerat och som planerat blev det en långpromenad till stan med Joy under lördagen. Hon skötte sig bättre än jag kunnat tro och blir så glad över hennes framsteg. Hon är helt klart underbar! Efter middagen tog jag med mig Iso och gick hem till Jåjja. Det blev två glas vin och spännande konversationer, mys och popcorn! 
Men nu till det jag egentligen skulle skriva om. Idag var vi på fodervärdsträff. Tänkte dra en kort sammanfattning om vad som gäller för mig och Joy. 
 
* Joy har lagt på sig och fick god kritik för hennes hull, storlek och utseende. Hon var väldigt vacker fick jag höra!
 
* Mattesjuk nått så jävulskt. Då Joy skulle gå med en annan bort från mig protesterade hon högljutt och gjorde allt i sin makt att ta sig tillbaka till mig. Navelsträngen måste klippas. Dock är jag säker på att detta inte utgör ett problem för framtiden, samt att hon var mer villig att lämna min sida efter att denna kille visat att han var en tillgång och en riktigt rolig kille trots allt. 
 
* Kamplusten var kanon- så fort hon kom igång. I början ville hon mest skälla och hoppa på matte som var passiv. Skinnbitarna kunde ta sig nånstans tyckte Joy för stunden. Men så fort det klickade för henne så kampade hon för kung och fosterland. Inga problem alls varken då figgen höll henne nära eller skrek till. Superb!
 
* Jaktleken med boll satt också bra. Men hon är dålig på att ta med bollen hela vägen ibland. Detta för då vi kastar boll här hemma så måste hon inte lämna  handen utan bara släppa den inom en radie på ca 1,5m. Detta får vi kanske träna mer på, men känns inte som att det är supervktigt. 
 
* Bra arbetsvilja och glädje i sökarbetet. Hon letade på bra och det såg jättefint ut. Höll sig tyst under tiden hon arbetade vilket kändes kanon! 
 
* Jag måste bli mer rak och bestämd så att jag kan få bukt med Joys eviga uppmanande skällande. Dags att få bort denna ovana. 
 
* Passivitetsträning skall tränas. Skämmes på mig! 
 
* Fortsätta miljöträna, hanteringsträna och socialträna. Ta alla möjligheter som ges!
 
* I övrigt fick jag beröm för att jag jobbade på bra med Joy. De sa att de var förvånade över att jag inte gett upp utan istället fortsatte kämpa med goda resultat. Kan inte ens med ord beskriva hur glad jag blev av att höra det. Jag och Joy är supernöjda över dagen och peppade att klara den sista biten utav vår resa! 
Eftermiddagen/kvällen har spenderats med en långpromenad på 1,5h samt mys i soffan. Livet är på topp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0