My weekend

Kära söndag. Sitter här med en salig cocktail med känslor! Helgen har varit spårad och mycket har skett- på gott och ont. 
 
Fredag: Vaknar upp ute i skogen vid dryga fem på morgonen. Sätter mig i bilen in mot stan. Hämtar upp Dobby, sover någon timme, myser med hundarna, går promenad osv. Vid två kommer Tom förbi för att göra sig i ordning. Får skjuts med hundarna till mamma. Lämnar Dobby och käkar middag. Tar ett bad sedan och dricker vin. Ångesten kickar in. Gråter hysteriskt medan mamma badar. Smärtan känns olidlig och jag vet inte vad jag skall göra. Åker ut med Simon. Träffar folk Kommer hem sent och somnar direkt. Totalt utmattad. 
 
Lördag: Stiger upp vid åtta för att göra mig i ordning inför HSRISaktiviteter på Arken Zoo. Mellan 09.30-15.00 målar jag barn till hundar och katter, stressar med massa tekniskt strul och rasparaden. Men det var roligt. Mamma och Simon jobbade på bra och det är jag otroligt tacksam för! Inte nog med det- Iso skötte sig strålande! Hälsade på barn, kvinnor och män och var till 90% lugn som en bunke med fil! Älskade lilla skrutten! 
 
Efter Arken blev det hemfärd och mötte upp Tom. Slängde i mig en värktablett men kunde inte vila nått. Början av kvällen var otroligt seg. Tog 2 timmar för mig att ens orka hoppa in i duschen. Kalle kikade förbi och därefter drog jag och Tom in till stan. Vi käkade lite, mötte upp Simon och drog på fest. 
 
Kvällen/natten består därefter av på tok för mycket alkohol och på tok för mycket kärlek, drama och onödiga dispyter. Är enormt glad över att finaste David fanns där och stöttade mig då det var som värst och han fick mig glad igen. Sådant är guld värt. Mycket innesluckor i övrigt men lyckades ta mig hem och i säng tryggt och säkert.... tack vare Tom. Vad hade jag gjort utan den karl igår liksom?
 
Söndag: Bakis. Käkar pizza, ser film, sover, åker bil, hämtar doggen, åker hem, ser serier och myser. Resten av kvällen kommer bli lugn. En snabb visit av Erik ska också hinnas med. Tidig kväll med mycket sömn önskas! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0