För jag är på väg nu!

De sägs att när en dörr stängs så öppnas ett fönster. För er som inte håller koll på vad som skett så fick jag för några månader sedan diagnosen Ledgångsreumatism. Detta ledde i sin tur att jag fick hoppa av min utbildning till elektriker. Tappade fotfästet för en stund och kände att livet inte var så värst roligt. Konstant smärta, rädsla för framtiden och en ovishet om vad som skulle ske härnäst.
 
Men jag ryckte upp mig. Med hjälp av en stöttande, förstående pojkvän, underbara vänner och fantastiska hundar tog jag tag i livet igen. För stunden är jag sjukskriven på grund av den ständiga smärta i min nacke. Förhoppningsvis ger smärtan med sig inom en snar framtid med hjälp av sjukgymnasten jag numera går till. Jag har även ansökt om att påbörja några kurser i början av nästa år och förhoppningsvis mår jag tillräckligt bra för att börja studera snart igen. Det var inte tänkt att lilla jag skulle bli elektriker, men kanske är jag på rätt väg nu?
 
Försöker le och se glad ut trots min smärta och mina synliga extra kilon jag tagit till mig! Men jag är positiv, för desto mindre ont jag har desto mer kan jag röra mig. Tänka sig att jag i början av sommaren inte ens kunde gå 1 km utan att börja halta! Skam den som ger sig.


Kommentarer
Postat av: Piia-Liisa

Önskar dig all lycka med framtida studier. Att leva med ständig smärta är fruktansvärt, men kan du få bra hjälp att hålla smärtan och sjukdomen under kontroll kommer allt att gå bra för dig.

Lycka Till <3

2016-10-26 @ 10:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0