Helgen i Nordmaling...

Japp! Min helg spenderades ju i Nordmaling då jag tog semester från Umeå, föreningen och allt som kan tänkas finnas i Umeå som jag behöver komma bort ifrån. Vi får väl börja på fredagen...
 
Fredag: 
Egentligen var det inte tänkt att åka till Nordmaling. Men väl nere i badkaret med ca 2 timmar innan tåget skulle gå så blev det ett beslut på impuls. Packa väskan, göra sig i ordning, cykla som en dåre ned till stan, leta sig fram på stationen och sätta sig på tåget. Efter en för mig läskig resa blev jag uppmött av Joni och Bakke och vi promenixade till Joni och Linus. Väl framme där blev det vin och därefter mycket festande, knas och bravader. Hemma hos Bakke klockan 4 på morgonen och efter det ville jag mest bara dö i en säng. Vilket jag nästan gjorde. 
 
Lördag: 
Hemska morgon. Bakke är bakis och vill mest sova. Själv är jag pigg och känner att livet suger då det inte finns något att göra då min dator är död och hittar inget uttag. Rastar Bianca, stirrar i taket, solar på verandan, stirrar ut en sovande Bakke, klappar katten, myser med katten, myser med hunden, petar på Bakke, försöker sova, sover, vaknar..
 
 
Vid sex-sjutiden vaknar Joni och vi alla bestämmer oss för att det är dags för att få i sig mat. Självfallet pizza, what else liksom?! Steffi är ju smart och glömmer sminkborttagningssaker så bättrar på sminket som redan befinner sig, snyggt utsmetat i ansiktet.
 
Vi äter pizza, Bakke somnar, Joni drar på fest, ser på film med Bakke (Pearl Harbor), chillar med djuren osv osv. Relativt tidig kväll och det kan jag lova att det ägde. 
 
Söndag:
Vaknar upp pigg som vanligt (eller?!) och tvingar med mig Bakke ut för att sola. Bianca tyckte i alla fall att det var ett bra beslut och joinade mig i solen.
 
Dagen rullar på och vi belsutar att promenera till Joni som är bakis för att mellanlanda innan tåget. Lika bra att vara ute i tid och slippa gå hela vägen till tåget på en gång liksom! 
 
 
 
 
Chillar med goa människor, rökr ciggaretter, inhandlar yoghurt och är glad. Kissar på en toalett utan lampa..
 
 
Tåget är försenat, Steffi midre glad. Går tillbaka med Bakke till Joni. Skedar med Joni, kollar på rolika youtubeklipp, myser, mår bra osv. 
 
 
Gåt till nästa tåg, också försenat. Jävligt less...
 
Chillar med Bakke, bra sällis fastän man är bitter. 
 
Tåget kommer, åker till Umeå, cyklar till mamma, äter mat, badar, får skjuts hem av Erik tillsammans med alla djuren. Däckar på Umedalen och känner mig nöjd. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0