Någonting jag inte skulle kunna leva utan.

"Det var mitt i natten och jag var riktigt ledsen. hade nyss fått mitt hjärta krossat och kunde inte sova. Detta var på den tiden då jag bodde hos min mamma och vi fortfarande rökte inne med balkongdörren öppen. Hur som helst. Där satt jag i min mjuka, vita t-shirt med en cigg i handen och hela kroppen kändes svag. Jag visste inte vad jag skulle göra. Då hoppar en av mina katter, Dexter, upp på en hylla bakom mig. Stryker sig mot mina axlar och hoppar ned i mitt knä. Hans stora bärnstensfärgade ögon stirrar mig i ögonen. Han börjar kurra och slickar mig på handen. Jag börjar gråta. Under hela natten är han nära mig. Han ligger bredvid mig i sängen och ligger kvar morgonen efter." 

Ett liv utan djur är inget liv för mig. Kan inte föreställa mig att bo här i lägenheten utan mina två katter till exempel. Även om de inte kan prata så ger dom ett sådant otroligt stöd.

I hela mitt liv har jag haft djur. Det är jag glad över. Har alltid haft väldigt lätt med att kommunicera med djur. När jag var liten älskade jag att immitera djur. Kunde bland annat låta som en brunstig älg och som en trana. Var mycket ute i skogen och försökte lära mig mycket om djuren och naturen.  jag försöker fortfarande ta del av naturen och lära mig mer. Men nu när man är äldre finns inte samma tid. Det är så mycket annat som måste göras. Dock så vet jag att min utbildning kommer ta mig till mitt mål- att hjälpa djur och se till att de får vad de förtjänar. Kärlek, respekt och kunskap!
Såhär såg mina älsklingar ut den dagen vi flyttat i i lägenheten. Rädda och inte alls glada över flytten. Detta var en jobbig period. Att se sina bästa vänner må så dåligt över ett val jag gjorde för att de skulle må bättre. Men nu är det såklart bättre och de känner sig som hemma. De mår mycket bättre än de gjorde tidigare och det gör mig lycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0