nsanfienoigfnewi

Det är underligt hur vissa saker förändras över åren och vissa inte förändras alls. Ibland skämms jag över hur jag har agerat. Framförallt mellan mian år som 13-16 åring. Man var bestämd över det faktum att man hade en egen vilja. men egentligen så styrdes jag lika mycket av andras åsikter och val. Om ens nära vän hade en fiende gjorde det automatiskt att detta och blev min fiende. Allt skitsnack och hårda ord utan att ens ha en anledning till det. I alla fall inte en personlig. Tyckte någon att det var en bra idé att klä av sig alla kläder på en fest, blev det i mina öron också en riktigt bra idé.
 
Skämms ver hur naiv jag var. Att jag inte kunde se. Förhållanden som byggde på lögner, slag och svek som ändå i mina ögon var perfekt, för han sa det. Det var mitt eget fel. Likt som att det var mitt eget fel att jag i princip blev våldtagen på nydala. Det var också mitt fel. Jag skulle ha vetat bättre. Fan vad naiv man var. Vilka lögner man trodde på. 
 
Men allt detta kanske är över nu? Finns det en möjlighet att jag kan se på livet med ljusare ögon? 
 
30/3- 2011
"Jag känner igen denna känsla och lika mycket som jag älskar den så hatar jag den. Försöker kontrollera mina tankar och handlingar. Som jag ska, som dom sa åt mig att göra. Tänker på de små, nästan omedvetna beröringarna och jag börjar att le. Jag känner mig lycklig, men efter ett tag kan jag inte le mer. Jag grips istället av en gnutta panik och känslor att det är fel."
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Starkt och sant.
Tur att tiden för att förändra sina handlingar, inte har blivit för sent ännu. Du borde istället vara stolt över dig själv, som vinklat om livet då du fortfarande är ung och kreativ!
Du är så oerhört framåt och duktig med det du gör!

Svar: tack Amanda! Jag gör mitt yttersta för att bli en bättre människa varje dag! Det går framåt men är fortfarande en lång väg kvar! :)
justanotherdog.blogg.se

2012-08-31 @ 18:07:53
URL: http://destroytherunner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0